معرفی Three.js Three.js یک کتابخانه ی منبع باز جاوا اسکریپت / API است که برای ایجاد و نمایش گرافیک کامپیوتری متحرک 3D در یک مرورگر وب استفاده می شود که با عنصر بوم HTML5، WebGL و SVG سازگاری دارد. Three.js برای اولین بار توسط Ricardo Cabello در GitHub در سال 2010 منتشر شد. ویژگی های Three.js
- رندرینگ ها (Canvas، WebGL و SVG)
- صحنه ها (می تواند در زمان اجرا تغییر ، ایمپورت و اکسپورت شود)
- دوربین ها (perspective and orthographic)
- نور ها
- کتابخانه ای از افکت های Stereoscopic
- کتابخانه از شیدرهای بعد از پردازش (bloom, blur, edge detection, Fresnel, sepia, and vignette)
- شیدرها (ارائه دسترسی کامل به OpenGLShading Language برای کنترل بیشتر خط لوله گرافیکی)
- امکانات اکسپورت فایل های JSONاز نرم افزار 3D مدل سازی (مانند Blender، 3ds Max یا Maya) و وارد کردن فایل ها مانند Wavefront یا Collada به طور مستقیم به یک صحنه
- هندسه (از جمله خطوط، هواپیماها، مکعب ها، حوزه ها، چندضلعی، سیلندرها، سیستم های ذرات و متن سه بعدی)
- بافت ها و مواد مانند Lambert ،Phon