آنچه در این صفحه می خوانیم:
- آموزش کانبان
- کانبان چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟
- تاریخچه کانبان
- کانبان: روش ها، اصول و شیوه ها
- کانبان چگونه کار می کند؟
- حرف آخر
آموزش کانبان
کسبوکارها همیشه به دنبال راههایی برای کارآمدی بیشتر و بهبود بهرهوری هستند و در نتیجه روشهای مختلفی را که برای این هدف ایجاد شده است، اقتباس کردهاند. یکی از روش های محبوب که به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود کانبان است. کانبان یک روش مدیریتی است که همکاری تیمی و افزایش کارایی را تسهیل می کند. با kanban، گردش کار پروژه به صورت بصری نشان داده میشود، و به اعضای تیم زمینهای در مورد اینکه سهم آنها در تصویر بزرگتر منطبق است، ارائه میدهد. شفافیت تیمی در کل گردش کار به منظور از بین بردن افزونگی، تلاش های بیهوده و ارائه مستمر است.
کانبان چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟
با کانبان، سازمان ها این فرصت را دارند که فرآیندهای خود را به تدریج بهبود بخشند. با تغییرات جزئی، فرآیند تولید برای هر پروژه مشخص میتواند بسیار بهتر و با کمترین اختلال ممکن جریان داشته باشد. تقریباً همه عملیات تجاری می توانند (بدون توجه به صنعت) پس از اجرای برخی یا همه اصول، شیوه ها و روش های روش کانبان بهبود یابند.
تاریخچه کانبان
کانبان تاریخچه جذابی دارد که به دهه 1940 باز می گردد. همه چیز با تلاش تویوتا برای همسویی بهتر سطوح موجودی قابل توجه خود با تقاضای مصرف کننده و مصرف واقعی مواد آغاز شد. برای انجام این کار، لازم بود با تیمهای مختلف، مانند تامینکنندگان و آنهایی که در کف کارخانه کار میکنند، در زمان واقعی ارتباط برقرار شود.
در عمل، این روش از کارت هایی استفاده می کند که به آنها کانبان نیز گفته می شود. اینها بین اعضای تیم ارسال می شود تا به آنها اطلاع داده شود که یک مرحله از یک فرآیند کامل شده است و آنچه برای تکمیل مرحله بعدی لازم است. به عنوان مثال، اگر یک سطل از مواد خالی شود و مواد جدیدی مورد نیاز باشد، یک کانبان صادر می شود تا به آنها اطلاع دهد که برای مواد جدید آماده هستند - چه مقدار، چه نوع ماده ای است و غیره. این کار کارکنان انبار را آماده می کند تا آن سطل مواد را به کف کارخانه برگردانند و سپس یک کانبان را برای تامین کننده ارسال کنند. سپس، تامین کننده سطل مواد مشخص شده را تامین می کند و سپس به انبار ارسال می شود.
اگرچه تولید جایی است که کانبان شروع شده است، با تکامل فن آوری ها و تکنیک ها، روش ها و اصول آن اکنون به روش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.
کانبان: روش ها، اصول و شیوه ها
با توجه به شیوه های کانبان، تغییرات بزرگ در ابتدای هر فرآیندی دلسرد می شوند. وقتی شروع به ایجاد تغییرات کردید، مطمئن شوید که این کار را به تدریج انجام دهید تا مطمئن شوید که تیم شما با روند جدید راحت است. اصول کانبان همچنین اعضای تیم را تشویق می کند تا نقش همه را در سازمان درک کرده و به آنها احترام بگذارند. این به معنای دانستن عنوان شغلی همه و درک این موضوع است که آن نقش مستلزم چیست. کانبان در هنگام شناسایی تغییرات مورد نیاز، همکاری را تشویق می کند.
کانبان همچنین مشارکت یکسان همه اعضای تیم را در هنگام ارائه ایده تشویق می کند. حتی کارمندان سطح ابتدایی می توانند ورودی مفیدی را ارائه دهند که می تواند به بهبود کارایی کلی کمک کند.
کانبان چگونه کار می کند؟
برای کسبوکارهایی که به دنبال استفاده از روشهای کانبان در فعالیتهای روزمره خود هستند، اولین قدم این است که گردش کار را با یک برد کانبان تجسم کنید. این یک تابلوی واقعی است که از کارتها یا یادداشتهای چسبنده استفاده میکند، که همه آنها شامل وظایف مختلفی روی هر کارت یا یادداشت چسبنده هستند.
تابلوهای kanban معمولاً این یادداشتها را به سه ستون تقسیم میکنند: وظایفی که باید تکمیل شوند، کارهای در حال انجام و کارهای تکمیلشده. این روش شفاف و سرراست به سازمان ها این امکان را می دهد که به راحتی وضعیت وظایف مختلف را مشاهده کنند تا هیچ سوال یا سوء تفاهمی وجود نداشته باشد. بردهای kanban میتوانند با نمایش گردشهای کاری دقیق، بسته به پروژه، کاملاً پیچیده و پیچیده شوند.
حرف آخر
از آنجایی که شرکتهای بیشتری در پیروی از روشهای کانبان ارزش پیدا میکنند، متخصص شدن در کانبان و دریافت گواهینامه شما میتواند به فرصتهای فراوانی منجر شود. در git ما چندین گزینه آموزشی مختلف برای تمام سطوح مهارت ارائه می دهیم. مهم نیست که در این دنیای پرسرعت و در حال تکامل فناوری به دنبال چه چیزی هستید، git برنامهای دارد که احتمالاً با اهداف و جاهطلبیهای شغلی شما هماهنگ است.