مطالعه تاریخ به معنای مطالعه تغییر است: مورخان متخصصی در بررسی و تفسیر هویت های انسانی و تحولات جوامع و تمدن ها در طول زمان هستند. آنها از طیف وسیعی از روشها و ابزارهای تحلیلی برای پاسخ به سؤالات مربوط به گذشته و بازسازی تنوع تجربیات گذشته بشری استفاده میکنند. برای مثال به مطالعه این امر می پردازند که مردم تا چه اندازه در ایدهها، نهادها و شیوههای فرهنگی خود با هم تفاوت داشتهاند. چقدر تجربیات آنها بر اساس زمان و مکان، و روش هایی که در زمان زندگی در یک دنیای مشترک با آنها مبارزه کرده اند، متفاوت بوده است. مورخان از طیف وسیعی از منابع استفاده میکنند تا زندگیهای فردی و کنشهای جمعی را در روایتهایی بگنجانند که دیدگاههای انتقادی را هم در گذشته و هم به حال ما ارائه میکنند. مطالعه تاریخ به ما کمک میکند تا با بررسی اینکه چگونه گذشته روابط جهانی، ملی و محلی بین جوامع و مردم را شکل داده است (و به شکلگیری آن ادامه میدهد) پرسشها و معضلات پیچیده را درک کرده و با آن دست و پنجه نرم کنیم.
تاریخ یا گذشته به ما در مورد حال می آموزد
از آنجایی که تاریخ ابزارهایی را برای تجزیه و تحلیل و توضیح مشکلات در گذشته به ما می دهد، ما را به دیدن الگوهایی می رساند که در غیر این صورت ممکن است در زمان حال نامرئی باشند - بنابراین دیدگاهی حیاتی برای درک (و حل!) مشکلات فعلی و آینده فراهم می کند. به عنوان مثال، یک دوره در مورد تاریخچه بهداشت عمومی ممکن است تاکید کند که چگونه آلودگی محیطی به طور نامتناسبی بر جوامع کمتر مرفه تأثیر می گذارد - مانند بحران آب فلینت. درک الگوهای مهاجرت ممکن است زمینه مهمی برای رسیدگی به تنش های نژادی یا فرهنگی در حال انجام باشد. تاریخ از بسیاری جهات وقایع و عللی را که به دنیای کنونی ما کمک کرده اند تفسیر می کند.
تاریخ از طریق مطالعه زندگی و مبارزه دیگران باعث ایجاد همدلی می شود
مطالعه تنوع تجربیات بشری به ما کمک میکند فرهنگها، ایدهها و سنتهایی را که متعلق به ما نیستند قدر بدانیم - و آنها را بهعنوان محصولات معنادار زمانها و مکانهای خاص بشناسیم. تاریخ به ما کمک میکند تا بفهمیم تجربههای زیستهمان چقدر با اجدادمان متفاوت است، اما در اهداف و ارزشهایمان چقدر شبیه هم هستیم.
تاریخ می تواند به شدت شخصی باشد
هنگام یادگیری در مورد گذشته، ما اغلب درمی یابیم که چگونه زندگی خودمان با تجارب انسانی مطابقت دارد. در اکتبر 2015، یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه UW به نام مایکل استرن با پروفسور آموس بیتزان تماس گرفت تا در ترجمه نامه های مادربزرگش، سارا اسپیرا، به والدینش کمک کند. بیتزان توانست برخی از نامه ها را در کلاس خود در مورد هولوکاست ادغام کند تا واقعیت های روزمره یهودی بودن در لهستان تحت اشغال نازی ها را برای شاگردانش زنده کند. همانطور که Bitzan توضیح داد، "من متوجه شدم که کارت پستال های سارا اسپیرا می تواند راهی برای دانش آموزان من باشد تا دو جنبه از مطالعه هولوکاست را با هم ادغام کنند: تجزیه و تحلیل قربانیان و مجرمان." و اگر تا به حال اپیزودی از «فکر میکنید کی هستید؟» را دیده باشید، راههایی را دیدهاید که تحقیقات تاریخی میتواند داستانهای شگفتانگیزی را درباره اجدادمان به ما بگوید - داستانهایی که ممکن است هرگز در غیر این صورت ندانیم.
مطالعه تاریخ مانند تکمیل یک معما یا حل یک معما است
تصور کنید درباره گذشته سوالی بپرسید، مجموعهای از سرنخها را از طریق اسناد، مصنوعات یا منابع دیگر جمعآوری کنید، و سپس آن سرنخها را در کنار هم قرار دهید تا داستانی را تعریف کنید که به سوال شما پاسخ میدهد و چیز غیرمنتظرهای را درباره زمان و مکان متفاوت به شما میگوید. این کار تاریخ را انجام می دهد.
هر چیزی تاریخچه ای دارد
هر کاری که انجام می دهیم، هر چیزی که استفاده می کنیم، هر چیز دیگری که مطالعه می کنیم محصول مجموعه پیچیده ای از علل، ایده ها و اعمال است. حتی مطالبی که در دوره های دیگر می آموزیم دارای عناصر تاریخی مهمی است - چه به این دلیل که درک ما از یک موضوع در طول زمان تغییر کرده است یا به این دلیل که این رشته دیدگاه تاریخی دارد. هیچ چیزی نیست که نتواند برای آسیاب مورخ تبدیل به خرد شود.
دانش جویان قادر خواهند بود:
- منابع اولیه (اسناد و سایر مصنوعات گذشته) و توضیح اهمیت تاریخی و استفاده بالقوه آنها در حمایت یا رد یک روایت تاریخی را تفسیر و ارزیابی کنند.
- منابع ثانویه (تفسیرهای تاریخی تولید شده توسط محققان)، مقایسه و ارزیابی تفاسیر رقیب؛ و دستورالعمل هایی را برای بورسیه تحصیلی جدید پیشنهاد کنید را تفسیر و ارزیابی کنند.
- بر اساس تحلیل انتقادی منابع اولیه و/یا ثانویه، استدلالهایی درباره گذشته تشکیل دهید و روایتهای تاریخی مبتنی بر استدلال منطقی و منطقی بسازید که از منابع ثانویه مطلع شده و با ارجاع به منابع اولیه توجیه شود.
- به صورت کتبی ارتباط موثر برقرار کنید.
- در سخنرانی عمومی به طور موثر ارتباط برقرار کنید.
- برنامه های کاربردی برای تاریخ و فرصت های شغلی برای رشته های تاریخ را بیان کنید.