در این بخش می خوانید:
برندینگ یا برندسازی چیست؟
در معنای واقعی و اصلی، برندسازی فرآیندی بود که برای تشخیص محصول یک فرد از محصول های دیگر استفاده می شد. در دنیای امروزی، برندسازی به استفاده از ابزارها و تکنیک های بازاریابی و ارتباطی گسترش یافته است. اساساً یک شرکت یا محصول را از رقبای خود متمایز می کند و به مردم کمک می کند تا سریع تصمیم بگیرند. هدف اصلی برندسازی فقط تبلیغ و جلب توجه مشتریان نیست، بلکه ایجاد یک اثر ماندگار در ذهن مشتری است. استراتژی برند (ماموریت، چشمانداز، ارزشهای اصلی)، هویت برند (لوگوها و علائم تجاری)، ارتباطات برند (لحن صدا و پیامرسانی)، طراحی محصول و غیره، همه اینها اجزای ضروری جعبه ابزار یک برند هستند.
یک استراتژی برند خوب می تواند به یک شرکت یا سازمان کمک کند تا تصویری منسجم ایجاد کند و در دریایی از سر و صدا برجسته شود. هویت برند قوی به مشتریان کمک می کند تا با ماموریت شرکت یا سازمان شما آشنا شوند و نسبت به محصول یا خدمات شما وفاداری کنند. اگر مشتریان شما نمی دانند که محصول یا خدمات شما راه حل ایده آل آنهاست، یک برند قوی می تواند به آنها کمک کند تا شما را پیدا کنند. به پالت رنگ قرمز و سفید فکر کنید که در یک نگاه کوکاکولا را از طرح رنگ آبی و سفید پپسی متمایز می کند. هنگامی که مخاطبان هدف شما را بشناسند، برای آنها آسان تر می شود که شما را پیدا کنند و وفادار بمانند. هویت برند یک چیز سریع و یکبار مصرف نیست. ایجاد یک نام تجاری منسجم به تجربه نیاز دارد، بنابراین یادگیری استراتژی های برندسازی می تواند به شما کمک کند تا به درستی آن را انتخاب کنید. از مهارت های خود برای کمک به سازمان ها برای یافتن مشتریان وفادار خود استفاده کنید.
انواع برندسازی
انواع مختلفی از برندسازی وجود دارد. هر نوع برندسازی با سایرین متفاوت است. نوع برندینگ با توجه به نیازها و نیازهای برند توسط برند اتخاذ می شود. بنابراین مهم است که در مورد همه انواع برند ها بدانیم. در زیر انواع برندها ذکر شده است:
- برندسازی شخصی
- برندسازی محصول
- برندسازی شرکتی یا سازمانی
- برندسازی خدمات
- برندسازی جغرافیایی
- برندسازی آنلاین
- برندسازی آفلاین
- برندسازی مشترک
- برندسازی عملگرا
- برندسازی خرده فروشی
آموزش برند سازی
برند سازی فقط یک طراحی لوگو یا علامت تجاری یک نام تجاری نیست. برند سازی شامل انواع استراتژی های برندسازی برای دیدی جامع از هویت بصری سازمان و ارزش های برند است. هنگامی که نام تجاری را انتخاب کردید، برای ایجاد آگاهی از برند برای یک برند موفق به طور کلی فکر می کنید. گیت می تواند به شما کمک کند تا از طریق دوره های پایه ای که با مشارکت رهبران این حوزه طراحی شده اند، یک نام تجاری برای سازمان ها یا استارتاپ خود ایجاد کنید. شما همه چیزهایی را که برای ساختن یک استراتژی برند موفق لازم است و متمایز شدن از دیگر افراد لازم است، با دوره های گیت یاد خواهید گرفت.
برند سازی شکلی از بازاریابی است، اما همه چیز نیست. شما می توانید همه چیز را در مورد مدیریت برند بیاموزید، و چگونه می توانید یک نام تجاری را در طول زندگی یک سازمان بسازید، حفظ کنید و تغییر دهید. میتوانید بازاریابی استراتژیک رسانههای اجتماعی را با بیاموزید. اگر به درک عمیق در برندسازی نیاز دارید، شما را با مفاهیم اساسی بازاریابی و برندسازی در قالبهای دیجیتال و متصل آشنا میکند. درکی از تحقیقات بازار، هویت بصری، ارزش های برند و سفرهای تجربه مشتری خواهید داشت.
قبل از اینکه برند اپل تبدیل به یک افسانه شود، یک مرد معمولی در یک گاراژ بود. اکنون، پس از نسلهای بعد، این برند گواه این است که یک هویت برند قوی میتواند برای یک شرکت چه کارهایی انجام دهد. ساختن برند شما بخشی حیاتی از کار شما به عنوان یک سازمان است و کمک به سازمان دیگر برای مدیریت دارایی های برند می تواند یک شغل پر ارزش و هیجان انگیز باشد. صاحبان کسب و کار باید بدانند که برندینگ چگونه بر کسب و کار تأثیر می گذارد و چگونه ارزش پیشنهادی مناسب می تواند به مشتریان هدف کمک کند تا محصول یا خدمات خود را پیدا کنند. بسیار مهم است که بدانید این عناصر مختلف بازاریابی چگونه با هم ترکیب می شوند، اما زمانی که درک کردید، می توانید مسئول یک استراتژی برندسازی موفق باشید.